“Infància Respon”, el servei telefònic per prevenir el maltractament infantil i juvenil

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies posa en disposició del menor un telèfon, el 116 111, per denunciar casos d’assetjament a les escoles, ciberassetjament, violència masclista en adolescents i abusos sexuals.

 

L’Ajuntament de La Jonquera va convocar, fa un parell de setmanes, una reunió de treball en xarxa juntament amb diferents agents socials i educatius del territori. En aquesta reunió es va donar a conèixer que el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya ha posat al servei dels menors d’edat i els joves el Telèfon Infància Respon 116 111. Es tracta d’un servei públic d’atenció exclusivament telefònica, gratuït i permanent, que funciona vint-i-quatre hores al dia, durant tot l’any, i que té l’objectiu de prevenir i detectar els maltractaments d’infants i adolescents, posant especial atenció en els casos d’assetjament a les escoles, ciberassetjament, violència masclista en adolescents i abusos sexuals. Hi poden accedir els mateixos nens o joves i explicar, sense cap mena de compromís, el problema o situació conflictiva en qüestió (els afecti directament a ells o no). Per a més informació, consulteu el web d’Infància Respon.

Infancia Respon