COMUNICAT PER A LES FAMÍLIES DE L’AFA IES DE LA JONQUERA

Donem la benvinguda a les famílies que enguany comenceu a l’IES de La Jonquera i a totes aquelles que ja ens coneixem d’altres cursos. El curs passat i davant la incertesa econòmica que va originar la Covid-19, la Junta va decidir no posar quotes a les famílies.

Tot i això, l’AFA va fer una donació en material a l’IES que fou la següent:

• Dues pantalles digitals per a les aules d’ESO
  • Material esportiu per a Educació Física
  • Finançament per a la sortida de 3r d’ESO
  • Compra d’una estació meteorològica per al laboratori
  • Targeta regal Abacus per a l’alumnat de final d’etapa de 4t d’ESO

Altres activitats desenvolupades

L’AFA IES de La Jonquera hem portat a terme per primer cop el Projecte d’Alfabetització en Català per a famílies nouvingudes. Aquest projecte el desenvolupa FAPAES en acollir-se a una subvenció de la Direcció General de Migracions de la Generalitat de Catalunya i amb Fons Europeus. També, amb la col·laboració del Consell Comarcal de l’Alt Empordà i l’Ajuntament de La Jonquera. La finalitat ha estat poder facilitar la coneixença del català a les famílies de l’IES i així poder entendre millor les tutories o el dia a dia de les activitats dels seus fills i les seves filles. Actualment, aquesta entitat forma part de la Junta de FAPAES, amb qui estem treballant conjuntament amb altres AMPAs i AFAs de tot Catalunya. Concretament, estem participant en les següents comissions:
1. Escola gratuïta
2. Transport escolar
3. Perspectiva de gènere i violències
4. Diversitat cultural i inclusió
5. Salut mental
6. Infraestructures i equipaments

Convocatòria assemblea curs 2021-2022

Aquest curs, volem organitzar una assemblea general en format on-line i així facilitar la participació de les famílies dels pobles, que normalment no podeu venir a les assemblees presencials. Per poder tirar endavant les activitats i les noves propostes que puguin sorgir, necessitem la implicació de tots vosaltres. Hem de decidir alguns temes de cara aquest curs. Sense la vostra implicació no podrem donar continuïtat a l’esforç que estem fent per millorar i innovar en aquesta entitat. Demanem que a la videoconferència tinguem representació de famílies dels pobles veïns del voltant de La Jonquera com Cantallops, Darnius, Vajol, Agullana, Maçanet de Cabrenys o Campmany.

L’ordre del dia de l’assemblea serà el següent:

• Cobraments de quotes de socis
  • Pressupost tancat pel curs 2021-2022 per col·laborar amb l’IES
  • Col·laboració de les famílies amb la Junta. Necessitem ser-ne més.
  • Quines activitats creus que es podrien portar a terme aquest curs escolar?
    *Avisarem del dia, l’hora i l’enllaç per a la videoconferència durant el mes de novembre

Recordeu que teniu el correu electrònic de l’entitat i el telèfon per a qualsevol dubte o aportació de noves idees. En pocs dies, des del centre els hi faran entrega als vostres fills i filles d’una targeta on figura el correu electrònic, el telèfon i l’accés a un formulari per actualitzar el registre de les dades de les famílies.

Gràcies a tots i a totes!
Loli Martin
Presidenta AFA